måndag 10 januari 2011

Sista dagen som tonåring...

Så var den dagen här, den dag man längtat efter ända sen man fyllde 13 och blev tonåring. Idag är det min sista dag som tonåring och det känns riktigt vemodig. Som de flesta ungdomar så tycker man att tonåren är riktigt jobbiga, när man är där. Men nu i efterhand så har det nog inte vart så dumt trots allt.. Visst puperteten ägde rum i de åren och man utveckals konstans och ska finna sin identitet. Allt det är mycket svårt och för vissa kan det gå snett... Jag var på väg till fel håll ett tag men lyckades ändra riktning i tid och tur var väl det. Under mina tonår så fann jag riktigt goda vänner som jag tror kommer vara mina vänner för resten av livet. Jag fick även uppleva min första (och förhoppningsvis inte sista) kärlek. Tyvärr varade det inte längre än 2,5 år. Men så är det i livet, allt är inte menat att hålla för alltid. Fast jag skulle önska att vänskapen höll, men det får framtiden utvisa har jag hört :)
Jag hann även ta mina två första tripper utomlands, först Ghana och sen Grekland, utan föräldrar. Och flytta hemifån också..! Jag kanske är redo att bli 20 år trots allt... ? Måste bara lära mig ringa till främlingar, haha. Det ska bli spännande att få avsluta det här kapitlet i livet och börja ett nytt, med nya äventyr!

Men nu ska här bakas tårta för imorgon kommer Emma, Lina, Jessi och Fanny hit! =)

Bye bye Tonåren!
Ses i vuxenlivet om några timmar!

2 kommentarer:

  1. Vi får träna på det där med telefoner.. :D
    Grattis till dig lite i förskott, vi ses imorgon.. :)

    SvaraRadera
  2. asså jenny.. du snackar som en riktig vuxen ^^

    SvaraRadera