söndag 20 november 2011

Jenny Leg. SSK...?

IDAG var första dagen jag känt mig som en sjuksköterskestudent! :D Just denna dag.. Som inte började alltför bra. :/ Släpade mig upp ur sängen för att vi skulle öva KTC kl 10 i skolan.. och jag hade vart ute på vift kvällen innan och kom väl inte i säng fören 2.30 och hade endast sovit 4 timmar natten till igår OCH haft praktik hela dagen. Men det var bara jag på KTC:n... Kunde ju ha sovit ist, men oj vad effektiv jag var :)
Men i alla fall. På praktiken idag så hade int ejag och min handledare (Johanna) hand om några patienter, vi skulle ägna oss åt inskrivningar. Bara det att det var 9 st som skulle komma och få plats på avd. Och alla kom samtidigt! KAOS! SÅ jag fick göra allt praktiskt SJÄLV medan johanna dokumenterade. :) Lärde mig en hel massa saker idag :) Den här dagen gjorde mig lite gladare över valet att läsa till sjuksköterska. Jag är fortfarande inte helt övertygad men det här gjorde ett plus i kanten :)
Nu ska jag stressova lite, upp kl 5 igen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar